Sfaturi sanatoase pentru spatiile de birouri

Amenajari birouri, Uncategorized @ro

O mare parte din timpul zilei il petrecem la birou. Regula pentru un timp sanatos petrecut la birou este simpla: 20 de minute pe scaun si apoi pauza de detasare, de relaxare a ochilor, de micare si de aer curat. Deplasarea este foarte importanta pe parcursul unei zile la birou. Nu trebuie sa omiti acest lucru.

Iata 8 pasi pe care ii poti parcurge pentru avea un sistem de lucru sanatos:

1.Aeriseste

Nu este nimic neobisnuit ca in spatiile de birouri sa persiste mirosuri de la detergentii cu care s-au dezinfectat diverse suprafete, mochete, mobilier, pardoseli, tavane etc.

Un purificator de aer ar fi solutia extraordinara pentru o atmosfera curata.

2.Ce zici de un birou in picioare?

In cazul in care locul de munca iti permite, ar fi ideal sa mai ai si un birou in picioare la care sa iti desfasori activitatea. Nici statul in picioare nu este benefic, asa ca atentie cu echilibrul dintre cele doua situatii.

3.Vopseste macar un perete in verde

Verdele este asociat cu gandirea creativa si cei mai mulți dintre noi trebuie să fie creativi la locul de muncă, indiferent că venim cu un nou slogan publicitar sau o noua metoda de calcul contabil etc.

Alege un verde salvie, sau spuma de mare care sa iti ofere liniste, calmitate si neaparat sa nu iei in calcul nuanta de rosu pe langa biroul tau pentru ca afecteaza performanta analitica.

4.Plantele sunt mari din punct de vedere psihologic

Adauga o planta. Aducand natura in biroul tau, aduci linistea, echilibrul si totodata o oaza de oxigen in jurul tau. Optati pentru plante verzi cu frunze si nu pentru cactusi ce pot produce reactii alergice celor din preajma ta.

6e440123505ebf58d6ee345aaa04b0a55.Articole personale

Introducerea unor obiecte personale pe birou iti pot aduce un gram de personalitate, de familiaritate, de inspiratie, de siguranta si iti pot reduce stresul generat de taskurile zilnice.

Alege maximum 2 articole personale pentru a nu aglomera spatiul si pentru a nu te obosi mental.

7c684977a8a7aa0649dd75f725f01bea

6.Nu manca la birou

Alege o zona dedicata meselor si nu folosi biroul drept masa pentru micul dejun, pranz sau chiar cina. Masa inseamna o pauza, o detasare iar daca alegi tot biroul ca si masa, nu se mai numeste masa, tot pe net stai, tot prins in sarcini esti…

dezeen

7.Atentie la postura corporala

Statul pe scaun e o arta in 2016. Trebuie sa stii sa il utilizezi la capacitatea maxima, sa ti-l ajustezi la greutatea ta, la inaltime ta si a biroului astfel incat tastatura de la laptop sa nu fie o corvoada pentru maini iar spatele sa fie in pozitia corecta.

1

8.Ajusteaza lumina naturala

Asaza-te intotdeauna intr-un spatiu in care lumina naturala patrunde fara obstacole. Ideal ar fi ca biroul sa fie pozitionat in apropierea unei ferestre mari iar lumina sa vina din partea stanga.

Studiile * arata ca oamenii care isi petrec mult timp in birouri cu lumina naturala sunt mai receptivi, mai optimisti, obosesc mai greu si bineinteles devin mai productivi.

ade1776642c24835d07d9e95888b4f68

In cazul in care nu ai norocul unei lumini naturale trebuie sa stii ca mai exista si alte optiuni:

-o lumina albastruie indicata pentru gandirea analitica

– o lumina calda ideala pentru socializare si interactionarea cu ceilalti

-o lampa de birou care iti permite sa adaptezi nivelul de lumina  si care nu iti tensioneaza ochii

f01d4b1079a2c22a49ec37c018066a02

*Studiul 2013 realizat la Universitatea Northwestern: “Being exposed to daylight helps keep your stress levels and your circadian rhythm in check”
Sursa fotografiilor: Pinterest

Leave a Reply